cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

cererea scăzută pentru mașini electrice afectează industria auto europeană. Stellantis urmează tendința.

Gigantul auto german Volkswagen a anunțat o reducere temporară a producției la mai multe dintre fabricile sale din Germania, în contextul cererii scăzute pentru mașinile electrice. Această decizie vine ca un semnal de alarmă pentru ambițiile Uniunii Europene de a realiza tranziția către vehicule electrice.

Măsuri de reducere a producției

Volkswagen va opri, la mijlocul lunii octombrie, producția la fabricile din Dresda și Zwickau pentru o săptămână. În plus, fabrica din Osnabrück, situată în Saxonia, va avea săptămâna de lucru scurtată cu o zi. Totodată, uzina din Emden, care produce modelele ID.4 și ID.7, va fi închisă pentru câteva zile.

Impact și context

Decizia Volkswagen este văzută ca o lovitură pentru planurile de electrificare ale UE în următorul deceniu. Reputația Volkswagen, un simbol al puterii economice germane, subliniază importanța acestei acțiuni. De la reunificarea Germaniei, uzina din Zwickau a fost transformată complet pentru a susține producția de vehicule electrice, o tranziție care a marcat sfârșitul producției automobilelor tradiționale cu motor cu combustie internă.

Un fenomen mai amplu în Europa

Volkswagen nu este singurul producător afectat; Stellantis, care deține branduri precum Fiat și Peugeot, urmează un model similar de reducere a producției în multiple fabrici din Europa. Această decizie coincide cu o scădere în vânzările de vehicule electrice, în timp ce cererea pentru modelele hibride a crescut, reflectând îngrijorările persistente ale consumatorilor privind autonomia și infrastructura de încărcare.

Conform datelor Asociației Producătorilor Europeni de Automobile, vehiculele electrice constituie doar 16% din totalul vânzărilor noi de mașini în Europa, în timp ce hibridele reprezintă 37%. Discrepanța se accentuează în sudul Europei, unde lipsa infrastructurii de încărcare descurajează adoptarea vehiculelor electrice.

Provocări și perspective

Pe fondul acestor dificultăți, brandurile auto chineze câștigă teren pe piața europeană. De exemplu, vânzările mărcii chineze BYD au crescut cu aproape 250% în primele opt luni ale anului 2023 comparativ cu anul anterior. Aceasta pune presiune suplimentară asupra producătorilor europeni de a se adapta rapid la dinamica pieței.


Irina Panait

Irina Panait este o jurnalistă dinamică și empatică, născută și crescută în Brăila, cu o pasiune autentică pentru poveștile locale și vocea comunității. Cu studii în jurnalism și comunicare, Irina aduce în fiecare articol rigoare, claritate și o notă personală care face diferența. Este cunoscută pentru abordarea sinceră, pentru interviurile umane și pentru reportajele care pun în lumină atât provocările, cât și frumusețile orașului de la Dunăre.

Știri Generale

Știri Generale
Live-ul din Roman care s-a transformat în tragedie zguduie întreaga comunitate
Percheziții ample la grupul de firme al fraților Micula, prejudicii estimate la sute de milioane de euro
Român de 66 de ani moare după prăbușirea unui zid medieval pe șantier
trei zile dedicate examenelor, restul pentru proiecte și învățare practică
7 răniți și trafic blocat pe linia 41 spre Ghencea
atacatorul cu macetă revine după gratii | DEBRAILA.ro a relatat cazul
AUR susține candidatura Ancăi Alexandrescu pentru Primăria Bucureștiului, afirmă George Simion ca fiind cel mai bine cotat din zona suveranistă
Avioane F-16 românești și Eurofighter germane au intervenit, spațiul aerian românesc neîncălcat
Donald Trump amenință să taie finanțarea federală pentru New York dacă candidatul democrat Mamdani câștigă alegerile pentru primar; susține un democrat independent
Înalta Curte confirmă măsurile asiguratorii ale ANAF asupra firmelor fraților Micula pentru recuperarea ajutorului de stat nelegal
întâlniri cu Nicușor Dan și oficiali români