Nou început, viziuni curajoase pentru reforma 2025 - 2028
Sursa poza si informatii: monitorulbr.ro
În iunie 2025, pe scena educațională românească a intrat un nou lider, ministrul Daniel David, aducând cu el o viziune îndrăzneață de reformă profundă a sistemului educațional. Mesajul clar transmis de Ministerul Educației sub conducerea sa este că România nu mai poate funcționa cu soluții temporare și că este timpul pentru o schimbare semnificativă, centrată pe competențe autentice, echitate și performanță.
Educația – O Cheie a Dezvoltării Durabile
Reformele propuse pentru perioada 2025–2028 se axează pe transformarea educației într-un sistem modern, aliniat nevoilor actuale ale societății. Scopul este de a pregăti elevii nu doar pentru examene, ci și pentru provocările reale ale vieții, integrând cele opt competențe cheie europene în curricula școlară, precum și în programele și evaluările pedagogice.
În plus, sistemul de educație profesională duală va fi extins la nivel național, stabilind astfel o conexiune directă între instituțiile de învățământ și cerințele economice. De asemenea, școlile din mediul rural vor trece prin reorganizări și modernizări, prin fuziuni și crearea de campusuri noi, astfel încât toți copiii să aibă acces deopotrivă la educație de calitate.
Un Accent pe Performanță și Echitate
Printre prioritățile cheie ale ministrului David se numără și redefinirea statutului profesorului. Acest lucru va presupune oferirea de salarii competitive, formare profesională continuă și promovarea pe criterii de merit. Totodată, se va reface sistemul de evaluări naționale și se va investi în digitalizarea completă a proceselor educaționale, cu scopul de a reduce birocrația și de a eficientiza activitățile din școli și universități.
Investițiile substanțiale sunt planificate și pentru cercetare și învățarea pe tot parcursul vieții, urmărindu-se implementarea unor standarde europene, consolidarea eticii academice și asigurarea urmăririi carierei absolvenților.
Viitorul educației românești pare să înceapă chiar acum, cu o viziune îndrăzneață și dedicată transformării unei simple declarații de intenție într-o realitate tangibilă. România are potențialul să își revoluționeze sistemul educațional – cheia este voința de a aduce aceste schimbări la viață.